Troškovnik za poslovni plan za samozapošljavanje

Troškovnik za poslovni plan za samozapošljavanje jedan je od ključnih elemenata kod predaje zahtjeva za poticaje. Ovaj dokument jasno pokazuje na koji način planirate upravljati dodijeljenim sredstvima i kako osigurati dugoročnu opstojnost vašeg poslovanja.

Budući poduzetnici često nemaju prakse u sastavljanju troškovnika, što rezultira ozbiljnim greškama. Neke od njih mogu biti razlog odbijanja zahtjeva za poticaje za samozapošljavanje.

Greške kod izrade troškovnika za poslovni plan za samozapošljavanje


1. Uključivanje neprihvatljivih izdataka poput PDV-a

Jedna od najvećih pogreški pri izradi troškovnika je navođenje troškova koji nisu prihvatljivi za financiranje putem potpore. Najčešći primjer je uključivanje PDV-a za nabavku opreme, što potpore ne pokrivaju, a mnogi poduzetnici to ne uzimaju u obzir prilikom planiranja budžeta.

Primjeri dopuštenih troškova:

  • Kupnja radne opreme i alata (računala, strojeva, alata itd.)
  • Licenciranje softvera i nabava potrebnih programa
  • Marketinški troškovi (web stranice, oglašavanje)
  • Računovodstvene usluge
  • Administrativni troškovi otvaranja poslovnog subjekta

Neprihvatljivi troškovi uključuju:

  • PDV na kupljenu opremu
  • Osobni izdaci nepovezani s poslovanjem
  • Stavke koje nisu jasno opravdane u poslovnom planu

Primjer loše prakse: Marija planira otvoriti obrt i kupiti opremu u vrijednosti od 2.000 eura, na što se obračunava PDV od 500 eura. U troškovniku unosi iznos od 2.500 eura. Zaboravila je da PDV nije prihvatljiv trošak. Ova pogreška može dovesti do potrebe za dodatnim vlastitim financijskim sredstvima.

Preporuka: U troškovniku navodite samo neto iznose, isključujući PDV, kako biste izbjegli financijske poteškoće i moguće odbijanje zahtjeva.


2. Nejasan ili previše općenit troškovnik

Ocjenjivači zahtjeva očekuju jasan i precizan prikaz troškova. Ako su stavke previše općenito definirane, moguće je da vaš zahtjev ne bude odobren jer neće biti jasno na što planirate utrošiti sredstva.

Primjer loše prakse:

  • “Kupnja programa i računala – 2.000 eura”

Preporuka:

  • Prijenosno računalo Dell XPS – 1.800 eura
  • Windows 11 Pro – 200 eura

Savjet: Detaljno razradite svaku stavku i navedite konkretne proizvode ili usluge koje namjeravate nabaviti. Na taj način omogućujete ocjenjivačima bolji uvid u vašu financijsku strategiju i povećavate izglede za odobrenje potpore.


3. Nedostatak ponuda ili predračuna

Troškovnik mora biti potkrijepljen ponudama ili predračunima dobavljača od kojeg planirate nabavku opreme. Bez njih, gubite dragocjene bodove te biste mogli ostati bez potpore.

Primjer loše prakse: Petar planira kupiti prijenosno računalo, ali uz zahtjev ne prilaže ponudu dobavljača. Zbog nedostatka popratne dokumentacije u poslovnom planu, ostvaruje manje bodova, te je dobio negativnu ocjenu za poslovni plan.

Preporuka: Osigurajte ponude ili predračune za svaku stavku u troškovniku. Dokumenti trebaju biti izdani na vaše ime. Alternativno, možete priložiti ispis ekrana s internetske trgovine s jasno vidljivom cijenom (bez PDV-a) i dobavljačem.


4. Nerealne financijske prognoze

Mnogi poduzetnici precjenjuju očekivane prihode i podcjenjuju troškove, što može dovesti do financijskih problema ubrzo nakon pokretanja poslovanja. U stvarnosti, dolazak do stabilnog prihoda često traje dulje nego što se očekuje.

Primjer loše prakse: Luka pokreće agenciju za digitalni marketing i predviđa prihod od 40.000 eura u prvoj godini poslovanja. Međutim, nije uračunao troškove plaćenog oglašavanja (npr. Google Ads), troškove prijevoza na sastanke s klijentima i potrebu za nižim početnim cijenama kako bi privukao prve klijente. Ove greške mogu značajno otežati uspjeh poslovanja.

Preporuka:

  • Temeljito istražite tržište i konkurenciju prije sastavljanja financijskih projekcija.
  • Koristite konzervativne procjene prihoda kako biste izbjegli neugodna iznenađenja.
  • Razradite fiksne troškove (najam, komunalije, računovodstvene usluge, softverske pretplate itd.).
  • Računajte na varijabilne troškove, uključujući nabavu materijala, gorivo, marketing i ostale poslovne aktivnosti.

Podcjenjivanje troškova i prevelika očekivanja od prihoda mogu ugroziti likvidnost poslovanja, stoga je važno biti realan i pažljiv pri izradi plana.


Zaključak

Izrada kvalitetnog troškovnika ključna je za uspješnu prijavu za potporu za samozapošljavanje. Precizno i realistično planiranje troškova, uz pravilnu dokumentaciju i jasne financijske projekcije, povećava vaše šanse za dobivanje sredstava i osigurava stabilan početak poslovanja.

Odgovori